Sunday, October 19, 2008

SuTErA kAsiH

Bismillahirrahmanirrahim....

ya Allah ya Tuhan ku apakah lemah nya hamba Mu ini. semalam ina call mama n abah. entah mengape untuk yg ke sekian kali diri ini mudah benar mengalirkan air mata. mungkin kerane tension dgn keadaan sekeliling yg sedikit sbnyk menekan diri.

terase seperti menjadi kanak2 kembali plak. padahal sudah berumur 20 tahun... abah pun cakap 'manje rupenye anak kulong abah ni' dalam pelat macam kanak2 juger. malu jer... what should i care.. mmg duduk di india ni menguji diri dan kekuatan hati ini.

benar kate abah dalam dunie ni takde sape yg boleh kite harapkan lg melainkan famili kite juge. bile kite sedih2 tak tahu nak mengadu dekat sape kite akan turn back kat mak ayah kite juge. tapi ina tak boleh lupe Allah yg SATU sentiase ade mendengar rintihan hati ini. dalam setiap doa bile sedih2 ina mengadu dan menitis lg air mate. hai murahnye kamu air mate....

ina akan sentiase doakan kesejahteraan untuk mama ngan abah...


"ya Allah ya Tuhanku, peliharakan lah kedua ibu bapaku seperti mana mereka memelihara aku semasa aku kecil"
insyaAllah ina takkan lupe doa tu dan ina lafazkan setiap kali abis solat...
mama.. abah... ketahuilah ina sayang kan mama ngan abah, sekali pun ina mungkin tak penah tunjukkan ngan kate2 atau perbuatan. terime kasih kerane membesarkan ina selame ni.. memberi tunjuk ajar dalam kehidupan dan menegur salah dan silap. jasa kalian tak mungkin ina dapat balas. hanya doa untuk mama n abah jer boleh ina titip kan...

"ya Allah ya Tuhanku jadikan lah aku anak yg solehah kepade kedua ibu bapaku, yg menyenangkan hati mereka, yg bakal membawa mereka ke syurga bukan ke neraka ya Allah...
ampunilah dosa kedua ibu bapaku, dosaku dan dosa2 org yg aku sayangi ya Allah..."

mama mmg tak penah lupe untuk ingatkan anak nye yg satu ni....
"jage diri baik2 dekat tempat org, jage makan minum, solat jgn tinggal..."
insyaAllah ina takkan lupe pesanan mama ni sampai bila2...

dalam pade menangis2 bercakap telefon tu abah sempat bgtaw ari ni bufday aliyah (18.10). ya Allah macam mane lah ina bole terlupe bufday adik kesayangan ku yg seorg ni.. dah genap 8 tahun rupenye adik kak ina.. kak ina doakan semoga adik kak ina berjaye dunia dan akhirat yer =)


aliyah yg comel =))

"ya Allah ya Tuhanku berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi dugaan, cabaran dan rintangan dalam kehidupan ini.. lapangkanlah dadaku dalam menuntut ilmu di bumi india ini ya Allah.. permudahkanlah segala urusan ku ya Allah.. aku hamba Mu yg hina dina, kerdil dan lemah ya Allah...

peliharalah kedua ibu bapaku sepertimana mereka memelihara aku semasa aku kecil ya Allah, ampunilah dosa kedua ibu bapaku, dosaku, dosa ahli keluargaku, dosa guru2 ku, dan dosa seluruh umat islam..

peliharalah iman kami, kesihatan kami, maruah kami, jiwa kami dan harta kami ya Allah. jadi kan lah kami org2 yg soleh dan bertaqwa.. hidupkan lah dan matikan lah kami dalam keadaan beriman ya Allah..

rabbana aatina fiddunya hasanah wa fil akhirati hasanah waqina azaban nar...

wasallallahu ala saidina muhammadin wa ala alihi wasahbihi wasallam

walhamdulillahi rabbil alamin..."




Sutera Kasih - In-Team

7 comments:

ShahRezaL said...

hye akak ku!! samekom..
hmm byk2 bersabar yer.. kite dlm alunan ombak menuju kemuncak jaya..
jgn risau.. byk2 bdoa.. moge allah beri kite kakuatan minda dan hati..

hmm ape kbr ko kat sana?? studies being hard kn? shah kt sini pon agak tertekan.. bt life must go on..
dtg la lawat my blog.. sekian.. wasalam

ShahRezaL said...

hahah tu lah.. lame tak msg kn.. hmm bg no nset india..

nah do msg me k.. 9741968240
orite have a nice day ahead!!~

yananana said...

amalina,aku fahaaaam sgt ape ko rse.sbb im going thru the same thing as urs skang.banyaak2 bersabar kay dear,lets go thru it together.tho kite jauh,aku ade utk support ko taw :)

norfaridahanum mad norizan said...

amal...
apsal ek?
skang nih sumer dilanda kesyahduan
raya arituh xde la plak.huhu!

Anonymous said...

Sedih pulak membacanya rintihan anak mama ni. Merantau di negeri orang mesti kuat semangat dan banyak bersabar. Anggaplah itu semua dugaan dari ALLAH. Dugaan itulah yang menjadikan kita semakin matang dalam mengharungi hidup ini. Mama sentiasa berdoa kepada ALLAH supaya Ina sentiasa tabah dan selamat ketika berada di negara orang.

yananana said...

malina,just to brighten up ur days,ive tagged u.meh baca blog saya and jgn lupe wat taw :)

~*miss yana*~ said...

sod ba ro...sabarla kamu...