Friday, October 30, 2009

Menulis...berita terbaru?

Assalamualaikum...

sudah lama blog ina ni tak diupdatekan. jadi kali ni ina nak bercerita pasal pemergian ina ke manipal pada 16-20.10 dan majlis makan malam (malaysian night) pada 24.10 yg lalu.

kedatangan ina ke manipal kali ni bukan lah kali pertama, tapi merupakan kali kedua. jadi ina tahu juga la selok belok manipal ni juga. kami dtg ke manipal seramai 8 org. 3 org perempuan dan 5 org junior lelaki. tujuan kami adalah untuk menyertai JASSI (jalinan sahabat seluruh india).

program ini adalah satu program islamik untuk bakal doktor2 (dentist pun bole kire juga la). antara slot yg dimasukkan adalah rukhsah untuk doktor dan pesakit yg ina kire amat berguna bukan saje kepada pekerja perubatan tapi juga kepada orang awam juga. selain itu ade juga slot seperti medicine coffee house yg membincang kan kenape kami join bidang perubatan, target dan matlamat kami. kami juga ade slot memotivasikan diri dan juga pesakit. (apakah ayat ini?)

program yg memakan masa 2 hari setengah ni bole la ina kirekan ok dan bermanfaat juga. banyak juga ina berkenalan dgn kawan2 baru. (mengimprovekan network nampak hehe XD). manipal ini letaknye sebelum sampai ke mangalore tempat ina beraye dulu. so perjalanan kurg 2 jam saje la. tapi still semalaman juga.

ok cukup.

kite bercerita plak pasal malaysian night yg bertema kan manhattan by moonlight. bole tahan juga semua org bergaye siap tempah baju lg. almaklumla kat india ni upah menjahit murah. cume pandai2 la cari material dan design sendiri. rupe2 nye ramai juga malaysian kat uni ina ni. lebih2 lg indian private. yg ina tak penah nampak dan kenal pun ramai juga.

ade la juga beberapa persembahan. yg paling ina suke tonton ade la sketch yg dilakonkan oleh senior2 ina. (antara pelakon utamanye kak mas hehe dan tukang bace cerita nye kak shikin). sumpah kelakar dan nak pecah perut juga la gelak2 hehe
yg ina tak sukenye plak disebab kan majlis ini diadakan di rooftop hotel, makanya mereka2 yg mempunyai pendirian bebas apabila malam makin larut makanye merokok la dibelakang. dan disebabkan majlis diadakan di hotel maka adalah minuman alkohol disediakan oleh pihak hotel dan di minum oleh mereka2. oooo (terasa shubahah la plak astaghfirullah amalina, tak taw nak cakap pe sebenarnye..... :( )

erm ape pun sume tu dah berlalu amik yg baik dan buang yg buruk la... ok la biarlah gamba yg berkate2 yer ina malas nak cakap bnyk sebenarnye..








































p/s1 : kepada cik liyana subri aku tak taw la nak match kan tudung siti tu ngan baju mane, lagi satu kang pakai kang jadi siti nur amalina plak kang hehe tgk la camne kalo dah jumpe care aku pakai la heheh XD

p/s2 : lega everything back to normal selesai satu perkare di sane :)

p/s3 : insyaAllah rajen lagi sy tulis la lg blog ni hehe :P salam semua :))

2 comments:

Liyana said...

ehh ade nama aku. hahaha!~ ko kan tere match maker. balik ni bli kaler lain la plak. haha.

p/s: gaya peace xabes. :p

lembah bujang said...

helo cik amal =)